Carinasblogg

Vardag Foto Inredning Inspiration Älskade son mm.

läkarbesöket

Kategori: Vardag

idag på  barnläkarmottagningen var det först lyssna på lungorna,
titta i öronen såg bra ut, ta halsprov, fruktanssvärt killades det ju,
kräkreflexen sattes igång hihi.
kände på magen, pratade om jordnötsallergin, jordnöten är en
baljväxt ,ingen nöt.
sen fick vi vänta, kom in igen,, då Lucas
fick bedövningsplåster på båda armarna som skulle värka en hel
timme.  det  var  bara  ringa  jobbet o säga att jag blir senare än jag
tänkt mig. Som tur var hade lucas roligt där, det var en äldre pojke
där i 8 års åldern som  han kunde leka med i väntrummet, dom
spelade fia med knuff och fotbollsspel och röjde runt :-)
han fick med ha bedövningsplåster så vi gick ned med dom och fika
och sen upp igen för det var dags att ta sprutan...  och äntligen åka
hem till jullunchen på förskolan.
( uRin provet visade sig som tur var positivt).
Han var så gl´a för han fick först ett klistermärke och efter sprutan
valde han en jojo och en studsboll.
min duktiga älskling.

Kommentarer

  • alexandra säger:

    Du har blivit utmanad i min blogg! Kika in och kolla vad det är du ska göra! :)

    2008-12-18 | 16:05:22
    Bloggadress: http://hejalexandra.webblogg.se/
  • Jenny säger:

    Läste ditt inlägg och kom på att, jag hittade choklad till bröllopet med nötter i men jag har tagit bort den nu, så du behöver inte oroa dig =)

    Kram

    2008-12-18 | 18:22:46
    Bloggadress: http://aikmansgirl.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: