Carinasblogg

Vardag Foto Inredning Inspiration Älskade son mm.

gokväll

Kategori: Vardag

Hej och gokväll,, här sitter man trött o sliten. Först jobb sen möte,,. hem o lägga sonen och sen ta nåt
att äta, för fika räcker inte som middag. sen blir det ju blogga lite och lägga sig., För att sedan orka med
morgondagen.


jag e så trött för att jag hinner ju aldrig med mig själv.. o när jag får tiden för mig själv e jag oftast för trött för att göra något.
Man ska hinna med sig själv och med hemmet. man skjuter upp saker som man borde göra eller vill göra.
Och dessutom ska man visa sig pigg o glad ändå för omgivningen fast man egentligen inte har nån ork alls kvar.
Man går liksom på sparlåga, på automatik som en robot jobbar man på. utan att sitta ner, andas eller toalettbesök eller
varför inte en frukpaus för att hinna stanna upp och tänka.

Jag förstår att många idag känner sig stressade, för lever i ett sådant samhälle,, allt e så mycker mer krävande nu för tiden, och många blir stressade av det ,, alla måsten, allt som ska göras men tiden räcker inte till.
Vad får man för att man sliter ut sig,, ja mer än det man får nu?
Tror inte det bara är jag som känner så här,, ville bara lasta av mig lite av mina tankar , det är väl det bloggen är till för:-)
Men nu ska jag sova tänka positivt inför morgondagen och att våren är på väg,. det är det ända sättet att få orken.
Nu ska man fylla i sommarsemestern på jobbet,, och jag har ingen aning om vilka veckor jag ska ta.
det blir nog lite senare iår eftersom Lucas ska börja 6-års till hösten.

Nu vill jag iallafall önska er en härlig fortsättning på kvällen.

kram

Kommentarer

  • Lisa säger:

    I år har barnen semester 6 v efter skolavslutningen, kan ju vara skönt för dem att känna på sommarlovet precis efter avslutningen.

    2009-03-19 | 08:22:46
    Bloggadress: http://majamyra.blogspot.com

Kommentera inlägget här: